Bioč - Lebršnik

Objavljeno : 10. August 2015

Letnje,avgustovsko popodne,praćeno kišom i gtmljavinom je okupilo planinare iz Mladenovca (PK Greben Bojana, Romana, Dunja, Suza, Roki, Nikola, Dejan, Branko, Rista, Aleksandra i Miloš), Arandjelovca (PK Bukulja-Žaka, Ivanka i Rade) i Kragujevca (PK Gora i PK Žeželj-Mira, Dejan, Vesna, Tanja, Goran, Zorica i Pera). Oko 16 h smo krenuli put Bosne,napravili pauzu kod Kablara oko 20 h i preko Užica, Višegrada, Goražda i Foče stigli u planinarski dom Volujak na 1441 m oko 2 h posle ponoći. Ubrzo posle razmeštanja u sobe dom je utihnuo. Rano jutro i ustajanje u 6 h i žagor planinara je ispunio dom, svi su željni akcije! Sedmi avgust, divna priroda, šuma i planina pred nama-to je slika, pogled iz planinarskog doma.Oko 8 h kreće uspon na Lebršnik,svaki korak donosi novi vidik i mami oduševljenje!Posle pola sata uspona pravimo prvu pauzu,pogled je nestvarno lep.Travnato-kamenita staza nas vodi prema vrhu,puca pogled na Gacko i oko 14 h i 30 min osvajamo vrh Orlovac 1985m.Odmaramo,uživamo,upijamo svim čulima lepotu prirode !Posle slikanja krećemo oko 15 h da se spuštamo kroz nepregledna polja borovnica (kako odoleti?!?)Oko 16 h i 40 min stižemo do Jagodinog jezera,a oko 17 h u dom.Prešli smo 17,6 km sa 1385 m uspona i 1197 m spusta.Večera,priča,druženje..….Imali smo čast da upoznamo Moniku Beluči i Kusturicu koji su tu snimali film.Najlepši pogled koji se noću ukazuje,kada se pogase svetla,je pogled ka nebu i milijardu zvezda je tu !U 22 h je dom ponovo tih.Sutrašnji dan,8. avgust je novi izazov za planinare.Podeljeni u 3 grupe,svako je krenuo u svoju avanturu:Grupa A (Aleksandra,Rista,Romana,Žaka,Goran,Rade,Pera,Zoka,Roki i nas budući drugar planinar Milan,predvođeni Brankom kreću na težu akciju,osvajanje Bioča.Staza je teška i opasna,ali naši drugari su rešeni da osvoje vrh !Polazak je u 6 h i u 7 h su već kod izvira,oko 8 h i 30 min dolaze do vidikovca sa prelepim pogledom na Stabanjska jezera.Staza je teška,kamen i trava se smenjuji i dolaze oko podne do izuzetno opasnog dela sa siparom i jako strmom stenom.Nije bilo lako,ali vrh Veliki Vitao 2397 m je uspešno osvojen oko 13 h.Posle odmora od 1 h kreće spuštanje drugom stazom zbog opasnosti od sipara.Uspon i spust od 1230m su završeni,predjeno 26 km i grupa stize oko 18:30 h u dom.Grupa B (Ivanka,Bojana,Tanja,Suza,Mira,Vesna,Dunja i Miloš) je iskoristila dan za uspon na Kuk.To je lakša staza koja vodi kroz livade i šumu do vrha .Krenuli smo oko 11 h i posle sat i po stigli do vrha 1817 m sa prelepim pogledom.Posle sat vremena odmora i uživanja,krenuli smo da se spuštamo do izvora Sutjeske,a potom do Jagodinog jezera i oko 18 h stigli u dom.Prešli smo 9,25 km sa 470 m uspona i spusta.Grupa C je bio Deki koji je izabrao da odmara u domu.Treći dan je bio pun izazova!Spakovane stvari za polazak i pozdrav planinarskom domu Volujak.Krećemo u 7:15 h i oko 9 h smo zagazili u hladnu vodu reke Sutjeske.Držeci se za razvučeno uze prelazimo reku i ulazimo u prašumu Perućicu.Naša avantura (u pravom smislu te reči !!) kreće ulaskom u Perućki potok.Voda do kolena,klizavo kamenje,preskakanje i prelaženje oborenih balvana,dzinovski izdanci flore,savladavanje stena visokih 2-3 m,ne zaustavljaju planinare rešene da stignu do vodopada Skakavac visokog 70 m.Oko 13 h smo stigli do njega i sve prepreke su zaboravljene pred lepotom tog prizora !40 min smo se zadržali u uzivanju kraj vodopada i krenuli nazad istim putem.To je bio pravi izazov i ponovo savladavanje prirodnih prepreka u nadi da nas neki meda nece sresti.U 16:20 smo završili pustolovinu i mokre cipele su izuvene !Prešli smo 12 km sa 300 m uspona i spusta.U 17 h smo krenuli za Srbiju,napravili pauzu u Višegradu i oko 2 h stigli u Mladenovac,predhodno se pozdravili sa drugarima iz Arandjelovca i Kragujevca.Još jedno lepo druženje u organizaciji PK Grebena ,isplanirano i vodjeno od strane naseg predsednika Branka.Nadamo se da ćemo i u buduće uživati u novim vrhovima i druženjima !!!!