Hajla

Objavljeno : 20. June 2016

Vikend od 17-19 juna smo iskoristili za odlazak na Prokletije u organizaciji PD Bukulja.Autobus od 17 planinara je krenuo u 16 h ispred opštine Mladenovac.PK Greben su predstavljali Romana,Suza,Nikola,Rade,Branko,Igor i Rista,a PD Bukulju LJija V.,Ivanka,Ljilja A.,Sofija,Tamara,Neša,Jova,Srdjan,Mikica,Aca.Jedna pauza kod nezaobilaznog Magliča i u Rožaje smo stigli oko 23h,gde nas je čekao domaćin i prevezao dzipom i TAM 110 do planinarskog doma Grope na 1980 m.Planinski put je bio veoma strm i krivudav,ali veselo društvo je i u tome našlo zabavu.Pošto smo se smestili,jos dugo se čuo smeh.Predivno jutro nas je dočekalo i pogled je bio veličanstven!Prokletije su se pokazale u svoj svojoj lepoti! U 8 h smo krenuli na uspon na Hajlu prolazeci prvo livadom i posle 1,5 km jugoistočno od doma kreće uspon ka vrhu.Borova šuma i kameniti tereni se smenjuju,uz delove gde se sneg još zadržao.Posle 2 h i 30 min hoda grebenom,uz jake udare vetra,stigli smo na vrh Hajle 2403m.Pogled koji se pamti,masiv Prokletija je veličanstven,a tu su i DJeravica,Maja Jezerce,Komovi, Pešter,Bjelasica…….Posle slikanja i odmora put smo nastavili grebenom i počeli spuštanje do izvora ,gde smo se osvežili,i nastavi spuštanje preko borovnica,polomljenih stabala,kamenja,kroz šumu i posle 2 h stigli u dom.Dužina staze je oko 10 km,a tehnička težina 4.Onda je sledio ručak koji smo sami pravili,roštilj,krompir i salata.Svako je dobio zaduženje,koje je preraslo u smeh i zabavu.Uveče smo nastavili druženje uz logorsku vatru do kasnih sati.Sledece jutro je počelo budjenjem u 6 h i polaskom u 7 h na stazu ka Ahmici.Čekala nas je staza duga 14 km.Teren kao stvoren za šetnju,borovina i livade pune cveća se smenjuju,potočići na svakom koraku.Sam vrh(2272 m) smo popeli za 20ak min,strmom stazom.Posle slikanja spuštanje i povratak u dom posle 4 h i 30 min.U blizini doma smo svratili kod 7 člane porodice koja živi u katunu,koja nas je oduševila svojom srdačnošću,gostoprimstvom i dobrotom.Svi ćemo ih pamtiti po iskrenom osmehu i sreći u dečjim očima,ogromnog srca !!!Posle pripreme za polazak,pakovanja stvari,grupa planinara je krenula pešice ka selu Badzov,a drugu grupu je domaćin prevezao dzipom do restorana “Dermandoo”.Bila je to prava reli vožnja,puna adrenalina!Nakon obilnog ručka i odmora krenuli smo za Srbiju,stigli u Mladenovac oko 23 h.Bila je ovo divna akcija planinarenja i druženja !