Kabalr

Objavljeno : 02. January 2014

Kablar Sezonu planinarenja u 2014-oj otvorili smo usponom na Kablar 02.01.2014. Krenuli smo ka Čačku u 7h. Išli smo Branko, Bugi, Deki i ja. U Ovčar banji nam se pridružila Ana. U punom sastavu krenuli smo u 9h ka vrhu. Kablar je od onih planina koje ne skrivaju svoju lepotu, kao ni to da pristup do njihovog vrha nije lak. Ipak meni najteži deo smo preskočili koji izlazi na isposnicu posvećenu Sv. Savi. Ovaj put smo išli skoro obeleženom stazom broj 5. Iako smo se peli ka vrhu Kablara naš pogled je često bio uperen ka njegovom jednako čuvenom susedu – Ovčaru. Magla koja je obavijala podnožje Ovčara činila ga je nestvarnim. Kao da je lebdeo. Na vrhu (889m) smo bili oko 11:30 i tu su već bili članovi PD Kablar iz Čačka. Bili su tu i klinci koji su sa svojim roditeljima dan proveli na ovoj prelepoj planini. Bacili smo pogled na nezaobilazne menadre Zapadne Morave. Magla nije uspela skriti njihovu lepotu. Silazili smo blažom stranom koja vodi ka planinarskoj kući PD Kablar. Silazak mi nije teško pao, jer sam znala šta me čeka na kraju. PD Kablar slavi taj dan, pa kao pravi domaćini dočekali su nas i sa ićem i sa pićem. Nakon ručka krenuli smo asfaltnim putem ka kolima koja su bila parkirana u Ovčar banji. Sa leve strane reka, sa desne stene, obasjani suncem, punog srca i punih stomaka pređosmo 12 km (mada umorna kao da sam prešla 20 km).

Ako se po jutru dan poznaje, biće ovo odlična planinarska godina.