Ovčar

Objavljeno : 22. March 2015

Najavljen je oblačan i kišovit dan, 22.mart. Grupa od 17 planinara (Nata, Suza, Gaga, Bojana, Sneža Š, Romana, Jela, Mateja, Vidak, Marina, Žaka, Milanka, Nikola, Danijel, Branko, Draško i Deki) je krenula ispred Sportskog centra u Mladenovcu u 7h i 10 min. Autobus i dva automobila su krenula put Topole i Čačka do Ovčara i Kablara. Posle 2 sata vožnje smo stigli na sam početak staze, kod tunela. Vreme je bilo na našoj strani, prijatno, bez padavina. Uspon je krenuo od samog pocetka. Šumska staza, vlažan put pun lišća i polimljenih grančica. Buđenje proleća je vidljivo na svakom koraku i našu pažnju privlači izobilje visibaka, ljubičica. Oko 10 h i 30 min smo napravili prvu pauzu za odmor i slikanje, pogled na meandre Morave je jedan od najlepših u Srbiji. Ubrzo smo nastavili put ka vrhu Ovčara(988m), do repetitora, već je bilo podne, savladali uspon od 815 m, obišli još jedan vidikovac i krenuli da se spuštamo. U pocetku staa nije bila zahtevna, ali je 1 km ispred manastira Sretenje bila prekrivena snegom. U 13 h i 30 min smo stigli u manastir gde su nas ljubazne mohahinje poslužile kafom i kolačima. Dogovorili smo se o daljem toku akcije i u 14 h krenuli dalje. Naš planinar Deki je želeo da popne Kablar pa je ubrzao korak, a ostali su stigli do visećeg mosta preko Morave u 14 h i 30 min, kesa punih sremuša. Pošto smo poneli kompletnu opremu za vežbanje alpinističkog uspona na stenu, većina planinara je želela da osvoji stenu visoku 15 m. Naš predsednik Branko je svima pokazao i objasnio kako se to radi, a onda je uz njegovu nesebičnu pomoć i podršku 5 žena(Romana, Marina, Žaka, Gaga i Sneža Š.) i 2 muškarca (Mateja i Vidak) to i uspelo. Njihova sreća je bila bezgranična, opšta euforija!!! Uz kafu i čaj smo sabirali utiske u planinarskom domu, o naših 815 m uspona na Ovčaru i predjenih 7,4 km i o Dekijevom Kablaru(898m) sa 683 m uspona i predjenih 5 km. Oko 18 h krenuli put Mladenovca, a adrenalin naših alpinista se još nije spuštao, priče o steni, svakom koraku uspona… I ovom prilikom želim da pohvalim Branka koji je svojim autoritetom zaslužan za uspon svih 7 planinara na stenu !U 20 h se završilo naše današnje druženje,za nama je ostao još jedan divan dan u planini !