Vršački Breg- Gudurički Vrh - izlet u Temišvar

Objavljeno : 10. June 2018

U subotu, 09.juna u 7h ispred opštine Mladenovac 10 članova PK Greben i 3 gosta krenuli smo na put preko Smedereva, Deliblatske pescare i Vršca do Temišvara, gde smo stigli oko 12.30h. Sačekalo nas je kišovito vreme, te smo upriličili obilazak užeg centra grada i ubrzo nastavili put ka prodavnici sportske opreme gde smo se zadrzali kako bismo dopunili i obnovili svoju planinarsku opremu za buduće avanture. Oko 17h krećemo nazad ka Srbiji i sa prvim sumrakom stižemo u planinarski dom koji se nalazi na Širokom bilu i vlasništvo je PSD ”Vršačka kula”. Nakon rasporedjivanja u sobe okupljamo se na obližnjem košarkaškom terenu, gde se druzimo i odmeravamo snage u basketu 3×3. Deo ekipe koju je savladao umor odlazi na spavanje, a deo provodi još kratko vreme nastavljajuci druženje ispred doma. Sutrašnji dan smo započeli zajedničkim doručkom koji su nam servirali ljubazni domaćini i nesto pre 9h krećemo na stazu. Početak staze vodi kroz šumu, gde uzivamo u hladu i cvrkutu ptica. U lepom raspoloženju stižemo do prvog osvojenog vrha, Lisičija glava, koji se nalazi na 590 mnv, pravimo fotografije i nastavljamo putem koji nas vodi prema manastiru Središte. Usput srećemo lokalne stanovnike kod kojih dopunjavamo rezerve vode i ubrzo stižemo do manastira. Deo ekipe na kratko posećuje manastir, a deo ostaje na stazi i časti se plodovima duda čekajući ih. Delom asfaltom, a potom i kroz šumu stižemo i do najvišeg vrha Vojvodine, Gurduričkog vrha, 641 mnv gde pravimo duzu pauzu za fotografisanje,osveženje i druženje sa ostalim posetiocima planine koji nam dolaze u susret. Uz njihove sugestije razmatramo ostatak staze i odlučujemo da se spustimo do Hajdučkih stena, gde uzivamo u divnom pogledu, a zatim i do Brane koja je nekada bila poznato kupalište, dok danas zapostavljena obitava u sumi. Nakon kratkotrajne pauze nastavljamo šetnju kroz sumu do našeg početnog odredista, planinarskog doma, gde nas čeka osveženje i vruć gulas. Po završetku ručka nastavljamo druženje sa Bojanom, Valentinom i kucom Boni, istinskim ljubiteljima prirode čije poruke duž staze su nam ulepšale ostatak dana. Od srca im se zahvaljujemo, razmenjujemo kontakte i pozivamo ih da budu naši gosti na Kosmaju, a nakon toga krećemo put Mladenovca, gde stižemo u kasnim večernjim časovima. Ukupna predjena kilometraža je 23 km, uz 1300m. uspona. Ovim putem posebno pohvaljujemo nove članove kluba Dekija, Radicu i Anicu za savladavanje ovako duge staze.