Prekonška Pećina i Niševačka Klisura

Objavljeno : 04. August 2018

U subotu 4.avgusta PK GREBEN je učestvovao na akciji ,,OBILAZAK PREKONOŠKE PEĆINE I PRELAZAK NIŠEVAČKE KLISURE” koju su organizovali planinarsko društvo Preslap iz Niša, uz podršku Opštine Svrljig. Na ovu akciju smo krenuli 5:00 h ujutru. Posle tročasovne vožnje stižemo u selo Prekonoga, od dakle je i sam start akcije. Posle kraćeg obraćanja domaćina krećemo na uspon. Prvi deo staze je lagana šetnja do Prekonoške pećine, dužina staze 3 km. Ova pećina je bila prva u nekadašnjoj Kraljevini Jugoslaviji koja je počela da se koristi u turističke svrhe. Sledeće odredište na akciji je vrh Kula ( 511 m ), na kome se nalaze ostaci utvrđenja iz rimskog doba, koji je oduvek imao strateški značaj. Sa Kule se spuštamo ka selu Varoš i skrećemo prema pruzi Niš – Zaječar.

Prolazimo par stotina metara prugom i kroz dva železnička tunela, i tako dolazimo do izletišta Banjica i srca Niševačke klisure. Posle malo duže pauze i fotografisanja krećemo nekadašnjim ,, rimskim putem” u centar sela Niševac. U selu je bio organizovan ručak za sve učesnike akcije i podela zahvalnica. Ukupno pređeno na akciji 12 km. Po povratku za Mladenovac posećujemo kulturnu manifestaciju ,,Belmužijada” u Svrljigu, koju organizuje Opština Svrljig već 13-tu godinu zaredom.

Da sve protekne kako je planirano doprineli su naši članovi: Suza, Bugi, Anđela i Dragica, kao i naši drugari iz PK JASENICE: Paja, Milutin, Marija i Dejan. Hvala učesnicima akcije na učešću i saradnji, bili ste divni, kao i uvek.